Nikoline, Rebecca, Louise, Magnus, Kasper og Store Magnus… SMSforeningen i Danmark og foreninger i resten af verden består af familier til en masse dejlige – og udfordrende børn og unge med SMS. Nogle af forældrene har skrevet historier fra hverdagen. Læs dem her – og send os gerne jeres historier. Det hjælper at dele oplevelser.

Morgentanker fra en mor

Margaret Miller er SMS-mor i USA – og vant til at stå op ved fire-tiden. Læs hendes beskrivelse af at være vågen, mens alle andre stadig sover.

Rejsen til Holland

Det kan være utrolig svært for pårørende, venner og bekendte at forstå hvad det indebærer, at få og have et handicappet barn, samt forstå sorgen, som vil vende tilbage gang på gang. Emily Pel Kingsley har skrevet denne gode historie, som rammer lige i hjertet, af hvordan det er.

Den kærlige mor

Erma Bombeck har skrevet en poetisk tekst om, hvordan mødre til handicappede børn bliver ‘valgt’.

Hvert år vil næsten 100.000 kvinder blive mødre til handicappede børn.

Forældretanker

Rebeccas mor, Pernille, har skrevet flere historier om livet med Rebecca. En af dem handler om de mange tanker og følelser, der strømmede igennem hende, da hun for første gang blev konfronteret med en læge, der var overbevist om, at der var noget galt.