Bliv medlem og/eller kontaktet

Vi ønsker at fremme det fællesskab, der kan opstå i mødet med andre mennesker i samme situation, og udnytte den viden der ligger hos familierne med Smith-Magenis Syndrom ved at tilbyde medlemskab af foreningen, fælles aktiviteter, støtte og ved at skabe rum for erfaringsudveksling.

Sådan bliver du medlem

Et medlemskab af foreningen koster 50 kroner pr. familiemedlem. Medlemskabet kan tegnes ved at udfylde formularen nederst på denne side.

Vores tilbud til medlemmer

Som medlem af foreningen vil I som SMS-familie få glæde af vores tilbud.

• Fælles sommerferie! Vi har de sidste 7 år ansøgt og fået bevilliget midler fra Handicappuljen til at afholde sommerferie for børn og unge med SMS og deres familier. De seneste år er ferien afholdt i Middelfart – i Landals Feriepark. Vi annoncerer næste ferie i vores nyhedsbrev.
  • Fagdag! Vi gør en stor indsats for at samle foreningens medlemmer til en årlig sammenkomst, hvor vi inviterer fagpersoner til at gøre os klogere på syndromet, på adfærd og hvad der ellers er af behov i familierne.
  • Facebook-gruppe! Vi deler viden og personlige historier i vores lukkede facebook-gruppe. Du finder den her: SMS Foreningen gruppe
  • Nyhedsbrev! Vi udsender et nyhedsbrev 6-8 gange om året. Du tilmelder dig i formularen herunder.

Få ny viden og støtte

SMSforeningen gør et stort arbejde for at sikre at både familier og fagfolk har den nyeste viden om SMS. Syndromet har kun været kendt siden 1980’erne, så det er stadig begrænset, hvor meget der er forsket i det, men den viden der findes, sørger vi for at dele med læger, sundhedsplejersker, lærere og pædagoger.

Smith-Magenis Syndrom foreningen er medlem af Sjældne Diagnoser og Landsforeningen LEV, hvor vi igennem vores medlemsskab søger indflydelse på social- og sundhedspolitiske emner.

Vi støtter familier med SMS med rådgivning og sparring. Har du et ny-diagnostiseret barn, kan det være rigtig godt at tale med nogle af de garvede forældre. Brug kontaktformularen herunder.

Bliv kontaktet / medlem

Angiv om du ønsker at blive kontaktet af en af vores medlemmer, som selv er forældre til et SMS-barn.

Du kan også tegne et medlemskab med et kontingent på 50 kroner pr. familiemedlem. Medlemskab giver adgang til at deltage i foreningens aktiviteter.

I opkræves 50 kroner pr. person på samme betalingsaftale.